Skip to content

7-Eleven satser på mere vegansk mad efter opfordring fra DVF

10. marts 2018
DVF2
7-eleven-ny

7-Eleven satser på mere vegansk mad efter opfordring fra DVF

For nogle måneder siden kontaktede vi 7-Eleven for at få dem til indføre flere plantebaserede varer i deres butikker. Vi havde derpå et godt og konstruktivt møde med dem.

7-Eleven har efterfølgende øget deres udbud til 30 varer, og nu fortæller de så i en pressemeddelelse, at de oplever øget efterspørgsel efter vegetarisk og vegansk mad.

Det er især veganske salater, nye veganske croissanter og vegansk is fra Ben & Jerrys, der hitter.

For fastfood er ikke kun lig med hotdogs, muffins og pølsehorn. Vegetarer og veganere er også glade for at kunne spise på farten, og 7-Elevens salg af produkter fra det vegetariske og veganske sortiment er vokset i takt med tendensen.

“Tendensen er stærkt stigende og efterspørgslen på endnu flere vegetariske og veganske produkter er stor”, siger Morten Vedel, der er kommerciel direktør i 7-Eleven.

Lanceringen af de tre nye veganske Ben & Jerry is sidste efterår slog alle forventninger og udgjorde i højsæsonen over 50 % af det samlede Ben & Jerry salg.

“Vores største veganske hit er vores veganske wrap, som mange af vores kunder elsker. Og vi ser løbende på, om vi kan udvide med flere vegetariske og veganske nyheder”, fortæller Morten Vedel.

7-Eleven har desuden aktuelt fire veganske salater, som forventes af stå for 10 procent af salget i salatkategorien i foråret.

DVFs Erhvervsudvalg vil naturligvis arbejde for, at der kommer endnu flere plantebaserede retter og produkter i 7-Eleven fremover.

Back To Top