DETAIL

Styrk din markedsposition med plantebaserede fødevarer

Hvad er forretningsidéerne ved et godt plantebaseret sortiment?

  • Du rammer en stor målgruppe: Udover vegetarer, veganere og laktoseintolerante er der en voksende gruppe af fleksitarer, dvs. personer, der ønsker flere kødfrie dage.
  • Disse målgrupper er ofte loyale kunder og lægger typisk flere penge i butikken, da de køber mere grønt og økologi.
  • At øge det plantebaserede sortiment spiller ind i flere supermarkedskæders miljøstrategier.
  • At øge det plantebaserede sortiment spiller sammen med de nye kostråd.
    • ”Spis planterigt, …”
    • ”Spis flere frugter og grøntsager”
    • ”Spis mindre kød – vælg bælgfrugter….”
  • Brug produkter med mærkningsordning – det gør det lettere for forbrugerne at finde de vegetariske og veganske produkter på hylderne i butikkerne.

Få flere gode råd: Tag fat i DVF’s erhvervsteam på erhverv@vegetarisk.dk

Tryk på de relevante knapper og lær mere.

Skab basissortimentet

Kend efterspørgslen

Kend motiverne

Ranking

Sagt af detailhandlen:

“For blot få år siden var det ikke mange, der troede, at det plantebaserede køkken ville fylde noget i supermarkederne. Men nu kører toget, og tempoet kommer kun til at øges de kommende år” Rikke Wolff, Kædedirektør i Irma, 2. februar 2021

”Dansk Vegetarisk Forenings mærkningsordning er med til at øge synligheden af ALDIs mange vegetariske og veganske produkter. Mærkerne skaber troværdighed og tillid hos vores kunder” Katrine Milman, CSR Manager, ALDI

Skriv her og klik på Enter for at søge